Sematyczne słowa kluczowe – czym są i jaki wpływ mają na SEO?

image
  • Przez
  • 30 stycznia 2022

Sematyczne słowa kluczowe - czym są?

Być może słyszałeś już wcześniej termin słowa kluczowe LSI, ale czym one są i jak używać ich w swojej strategii SEO? Sematyczne słowo kluczowe jest akronimem od Latent Semantic Indexing. Jest to rodzaj wyszukiwania treści na stronie internetowej poprzez analizę słów, które pojawiają się w zdaniach, a nie tylko fraz lub nazw, które można znaleźć za pomocą wyszukiwarek takich jak Google z ich algorytmami opartymi na bliskości znanych terminów/słów kluczowych (znanych jako „wyszukiwania zbliżeniowe”).

Jednym z najlepszych sposobów na poprawę SEO Twojej strony jest użycie LSI. Takie działanie może pomóc Google lepiej zrozumieć Twoją treść. Przede wszystkim synonimy i słowa powiązane kontekstowo z Twoją branżą i ofertą, sprawią że kiedy ludzie wpiszą pewne terminy lub frazy na pasku przeglądarki, znajdą Cię na najwyższej pozycji!

 

LSI a SEO

Słowa kluczowe Latent Semantic Indexing (LSI) to wszystkie słowa i frazy poboczne związane z frazą, na którą chcemy promować naszą stronę. Są to bliskie synonimy, terminy pokrewne lub po prostu wyrazy bliskoznaczne, który mogą być zawarte w celu, aby algorytm Google zobaczył coś unikalnego na Twojej witrynie. LSI pomaga zapewnić interesującą treść.


Użycie słów kluczowych LSI jest doskonałym sposobem, aby pomóc Google zrozumieć temat lub główną ideę, którą próbujesz przekazać poprzez swoją treść. Te tematycznie powiązane słowa mogą być używane w każdym zdaniu bez konieczności posiadania dokładnego synonimu, co ułatwia pracę wyszukiwarkom


Słowa kluczowe nie są już tylko skoncentrowane w nagłówkach i tytułach stron internetowych, ale także w całym tekście na stronie internetowej. W dzisiejszych czasach powszechną praktyką jest optymalizacja treści pod kątem SEO (search engine optimization) poprzez upewnienie się, że istnieje jak najwięcej powtórzeń słów kluczowych w różnych częściach artykułu lub wpisu na blogu – a to oznacza sprawdzenie, jak często każde słowo kluczowe pojawia się w stosunku do całości!

Czym jest Keyword stuffing?

W minionych latach podczas optymalizacji stron internetowych opartych na słowach kluczowych dla rankingów Google; pozycjonerzy szukaliby idealnych wartości procentowych, które mogłyby być śledzone, zapewniając w ten sposób maksymalną widoczność wśród użytkowników podczas ich wyszukiwań. Jednak muszą uważać na Keyword stuffing.

Keyword stuffing nie jest mile widziany przez Google. Jest to powszechna praktyka, która może prowadzić do obniżenia pozycji w rankingach i SERP-ach (stronach wyników wyszukiwania). Aby uniknąć kary, twórcy treści powinni upewnić się, że ich strona dostarcza użytecznych informacji, a nie stara się wyłącznie o wyższą pozycję w wyszukiwarce poprzez powtarzanie słów kluczowych.