Jakie są najczęstsze pytania dotyczące pozycjonowania stron internetowych?

image

Jeśli nigdy nie miałeś styczności z pozycjonowaniem strony, nie wiesz dokładnie, co to jest SEO i czym zajmują się agencje pozycjonerskie. Jeżeli myślałeś o tym, żeby zainwestować w  proces optymalizacji, ale w głowie kłębią Ci się pytania i niedomówienia, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Wytłumaczymy Ci krok po kroku, czym jest pozycjonowanie stron, jakie efekty można uzyskać, stawiając na optymalizację oraz odpowiemy najprostszym językiem na wszystkie najczęściej zadawane pytania dotyczące SEO

1. Co to właściwie jest optymalizacja i pozycjonowanie strony ?

Optymalizacja strony to szereg działań wspomagających stronę internetową tak, by ta wyświetlała się na topowych miejscach w wyszukiwarce Google. Na podstawie zmiennych algorytmów Google pozycjonuje strony według sobie właściwej kolejności. Istotne są tu  treści zawarte na stronie, ilości linków i przekierowań np. z blogów zewnętrznych, poprawność kodu HTML, frazy kluczowe, czyli słowa najczęściej wyszukiwane przez użytkowników przeglądarki. Pozycjonowanie to trochę przechytrzanie algorytmów Google w taki sposób by było to naturalne i nie do wychwycenia przez jego oprogramowanie. 

2. Na czym polega proces pozycjonowania strony internetowej?

Proces pozycjonowania zaczyna się od audytu danej strony internetowej. Agencja musi dokładnie przeanalizować układ i budowę strony, wewnętrzne linkowanie, treści zawarte na stronie, frazy kluczowe oraz jakie problemy ze stroną występują. Niezbędne tutaj jest także zbadanie konkurencji danej branży, przygotowanie słów kluczowych, które są fundamentem do rozpoczęcia prac pozycjonowania. Dalsze działania mają na celu początkowe zoptymalizowanie strony w aspektach, które wymagają natychmiastowej poprawy. Późniejsze strategie polegają na regularnej optymalizacji strony i analizie wyników. Często agencja zajmuje się także prowadzeniem firmowego bloga, artykuły pisane przez copywriterów są dostosowywane do treści zgodnych z daną branżą, ale przy tym  pozwalają na wykorzystywanie w tekstach fraz kluczowych, które są tak istotne dla Google’a. 

3. Dlaczego pozycjonowanie stron, a nie reklamy Google Ads

SEO i Google Ads to dwie różne formy marketingu internetowego. Kampanie Google Ads to inaczej płatne reklamy, które swoim zasięgiem obejmują strony wyszukiwania, ale także strony współpracujące, czyli np. Google Maps, Gmail czy YouTube. Tutaj reklamodawca płaci za określoną konwersję na stronie internetowej, najczęściej płatność obejmuje kliknięcie w reklamę lub link. Łatwo jest zauważyć te pozycje w wyszukiwarce pod szyldem ‘sponsorowane’. SEO natomiast ma wpływ na wyniki wyszukiwania nieorganiczne, najczęściej wyświetlane pod pozycjami reklamowymi. Jeśli chodzi o zalety Google Ads, trzeba zaznaczyć, że osiągamy tu szybkie, ale krótkotrwałe efekty. Natomiast SEO wymaga długotrwałego działania, by można było zauważyć długofalowe efekty

 4. Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Na efekty SEO zawsze trzeba poczekać. Dużo zależy tutaj od branży, z jaką mamy do czynienia, stopnia konkurencji, nawet wiek domeny jest istotny w działaniu pozycjonerskim. Dla niektórych klientów miarodajne wyniki będą widoczne już po kilku tygodniach, dla przedsiębiorstw nowych lub takich gdzie konkurencja jest ogromna, na efekty trzeba  czekać miesiącami. Bez wątpienia istotny jest tu budżet, jaki możemy przeznaczyć na pozycjonowanie oraz na jaki okres czasu pozwalamy działać firmie pozycjonerskiej. Warto zaznaczyć, że podpisywanie umowy na miesiąc jest niewystarczające, by przekonać się o dobrych wynikach. Nie bez znaczenia pozostaje także współpraca i stosowanie się do wytycznych wskazanych przez specjalistów. 

5. Ile kosztuje pozycjonowanie? 

Najczęściej na stronach SEO możemy zauważyć opcje abonamentowe, które pod względem czasowym są najbardziej opłacalne dla klientów biznesowych. Biorąc pod uwagę, że efekty wzrastają wraz z prowadzonymi w czasie działaniami, warto zainwestować w regularność prac nad widocznością Twojej witryny. Niezależnie od wszystkiego, kwoty zawsze będą uzależnione od branży, w jakiej działasz, poziomu konkurencyjności czy wieku domeny strony. Niektóre agencje oprócz abonamentów oferują cenniki zależne od wypozycjonowania danej ilości fraz. Pamiętaj jednak, że nie warto się ograniczać co do liczby słów kluczowych. Pod względem SEO- więcej fraz znaczy lepiej. 

6. Czy uzyskam gwarancję 1 miejsca w wynikach wyszukiwania?

Niezależnie od pracy włożonej przez profesjonalistów, budżetu, jaki przeznaczysz na strategię SEO, musisz pamiętać, że nikt nie ośmieli się zapewnić stuprocentowej gwarancji, że znajdziesz się na pierwszym miejscu Google w swojej branży. Jeśli takową gwarancją ktoś wcześniej próbował przekonać Cię do zainwestowania w pozycjonowanie, zapewne nie miał pomysłu na efektywną sprzedaż. Naturalne jest, że każda agencja chce zapewnić swojemu klientowi jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale trzeba przyznać, że jest to długotrwały proces okupiony ciężką pracą

7. Jak sprawdzę, czy pozycjonowanie strony przynosi efekty? 

Efekty pozycjonowania to coś, co każdy klient chce ujrzeć w jak najszybszym czasie. Agencje pozycjonerskie często wraz z regularnymi działaniami na korzyść strony, zobowiązuję się do regularnego raportowania o wynikach strategii SEO. Zdecydowana większość profesjonalistów przygotowuje comiesięczne zestawienia dla przedsiębiorców, z którymi współpracują. Jeśli natomiast chcesz na bieżąco sprawdzać ruch na swojej stronie, oraz ten stricte wygenerowany przez działania pozycjonerskie warto zajrzeć na statystyki Google Analytics. 

 

Jeśli natomiast jesteś ciekawy, jakie działania mogą poprawić Twój biznes,  skorzystaj z bezpłatnego audytu i naszej oferty SEO.