7 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie internetowej

image

Prowadzisz stronę internetową i mimo iż nie można jej nic zarzucić, wyniki ruchu na niej są dla Ciebie niezadowalające? A może uważasz, że niektóre aspekty wymagają poprawy, ale nie jesteś w stanie odpowiedzieć sobie, co tak naprawdę jest istotne, by uzyskać wyższą konwersję ze strony użytkowników. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, bloga czy stronę firmową, dobry ruch na stronie gwarantuje sukces. Jest on niezbędny do uzyskania większej liczby klientów, wypromowania przedsiębiorstwa i dalszego rozwoju w danej branży. W tym artykule przedstawimy Ci proste, przystępne sposoby jak zwiększyć ruch na stronie internetowej oraz w jaki sposób wypromować swoją markę i poszerzyć grono odbiorców.  

7 prostych sposobów zwiększyć ruch na stronie internetowej

1. Pozycjonowanie- czyli jak trwale zwiększać zasięgi w interneci

Aby zadbać o częste odwiedziny ze strony użytkowników i potencjalnych klientów, warto poznać tajniki pozycjonowania stron internetowych. Jeśli zależy Ci na długotrwałych efektach, warto zlecić opiekę nad stroną profesjonalistom w tej branży. Czym tak naprawdę jest SEO? To cały złożony proces optymalizacji strony, w taki sposób by górowała ona w wynikach wyszukiwania w Google. Warto pamiętać, że większość odbiorców właśnie tam kieruje się w poszukiwaniu sklepów internetowych, porad czy usług lokalnych. Jest to świetny sposób, by poszerzać zasięgi i przyciągać użytkowników do naszego biznesu.

Na czym polega więc cała ta optymalizacja? Główne działania zakładają poprawę szybkości działania strony, jej kodu źródłowego (HTML), zawieraniu bogatych treści na stronie, które są kluczowe dla algorytmów Google. Musimy zatem pamiętać, że jest wiele istotnych aspektów, które mają wpływ na wypozycjonowanie naszej strony tak, by była ona widoczna dla szerokiego grona użytkowników. 

2. Zatrzymaj odbiorcę na dłużej- czyli co nieco o wrażeniach użytkownika korzystającego ze stron internetowych 

User Experience, czyli wrażenia użytkownika, korzystającego ze strony internetowej są kluczowe, by stale zwiększać konwersję na stronie. Wszyscy lubimy intuicyjnie działające strony, estetyczne grafiki, treści odpowiadające na nasze konkretne zapytania. Istotne dla każdego biznesu jest, by odbiorca, który znajduje się na Twojej witrynie internetowej, z łatwością wyszukiwał konkretnych kategorii produktowych czy potrzebnego artykułu. Jeśli natomiast prowadzisz sklep internetowy, zadbaj o to by klient, zadowolony z działania strony internetowej, przeszedł do najistotniejszej części procesu, czyli złożenia zamówienia. Pamiętaj, że dla algorytmów Google nie liczy się tylko ilość kliknięć w dany link strony internetowej, ale także czas, który użytkownik poświęca, by ją przejrzeć i poznać. Szybkość działania strony, poprawne jej zaprojektowanie oraz unikalne treści, to wszystko pozwoli zatrzymać odbiorcę na dłużej i zyskać szersze grono stałych odwiedzających.

3. Prowadzenie bloga- czyli jak dostarczać unikalne treści i odpowiednie frazy dla wyników wyszukiwania 

Jeśli już wiemy, na czym polega pozycjonowanie stron oraz czym Google kieruję się, wyświetlając odpowiednie strony w top pozycjach, możemy skupić się na blogu. Po co więc nam blog jeśli prowadzimy np. sklep internetowy czy wykonujemy usługi lokalne?

Blog to nieodłączna część optymalizacji stron, jest kluczowym narzędziem do zawierania odpowiednich fraz czy linkowania. Jeśli chcemy zbudować trwały ruch na stronie, warto przemyśleć, jakie artykuły najbardziej wpasowują się w naszą branżę. Odpowiednie tematy dają nam pole popisu, by zawierać w nich słowa kluczowe, które są często wyszukiwane przez użytkowników przeglądarki. Wyobraź sobie, że dana osoba poszukuję interesujących ją treści i trafia na bloga, który odpowiada na jej pytania. Teraz wystarczy, by ta osoba kliknęła w polecane produkty, które przekierują ją do Twojego sklepu internetowego czy np. usług, które oferujesz. Zyskujesz nowego potencjalnego klienta i generujesz dzięki temu większe zyski. Musisz pamiętać, że bogate treści są także podpowiedzią dla algorytmów Google, że daną stronę warto wyświetlić w pierwszych wynikach wyszukiwania. 

4. Inwestycja w reklamy- Google Ads i Facebook Ads zwiększają ruch na stronie 

Internet oferuje nam wiele form promocji, warto więc skupić się na reklamach, które w łatwy sposób pozwolą dotrzeć do tysięcy użytkowników na różnych platformach i serwisach społecznościowych. Efekt w tym przypadku jest natychmiastowy. Wystarczy przygotować odpowiednie grafiki i treści, dostosowane, tak by jak najskuteczniej zachęcić użytkowników do kliknięcia reklamę i tym sposobem zyskujemy nowe grono odbiorców. Jest to idealny sposób dla nowo otwartych biznesów, które potrzebują natychmiastowej promocji i wybicia się na tle pokaźnej konkurencji. Istotne jest tu posiadanie nie tylko strony internetowej, ale także sprawnie działających portali społecznościowych typu Facebook czy Instagram. Są one kluczowe, aby przekierować zainteresowanych do głównej strony internetowej i finalnie tam zwiększać konwersję. Google Ads to natomiast reklamy, które Google wyświetla nam jako strony sponsorowane w pierwszych wynikach wyszukiwania. Tutaj płacimy za każde wejście wygenerowane dzięki promocji, więc zadbajmy o to, by tak pokierowany klient został z nami na dłużej.

5. Działanie w mediach społecznościowych- Facebook i Instagram

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to nieodzowny element budowania biznesu. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej ilości odbiorców, musimy się liczyć z tym, że warto obrać wszystkie najskuteczniejsze ścieżki rozwoju i promocji. Serwisy społecznościowe są idealnym uzupełnieniem strony internetowej, gdyż na portalach społecznościowych jesteśmy w stanie łatwiej dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. Warto by treści tam zamieszczane były spójne stylistycznie i graficznie z tym co znajduje się na głównej witrynie internetowej. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, Instagram i Facebook to idealne miejsce do organizacji różnego rodzaju konkursów, przedstawiania nowości w asortymencie czy prezentowania kampanii marketingowych. Warto wszelkimi sposobami przyciągać uwagę, by stale budować prestiż własnej marki.

6. Współprace marketingowe z influencerami- skorzystaj na rozpoznawalności osób z szerokimi zasięgami 

Kto ma Instagram, ten wie, że współprace marketingowe ze znanymi osobami są teraz jednym z najbardziej skutecznych sposobów, aby rozpromować dany produkt czy biznes. Żyjemy w czasach, gdy najnowsze trendy wyznaczają poszczególne, popularne osobistości. Pamiętajmy też, że dla influencerów takie współprace są też jednym z głównych źródeł dochodu. Warto więc na tym skorzystać by rozpromować własną markę, sklep internetowy czy konkretne usługi. Możemy zapewnić, że taka forma promocji jest niesamowicie skuteczna, tym bardziej gdy uda nam się nawiązać współpracę z osobami, które mają tysiące obserwujących na Instagramie. Przy takiej strategii warto przemyśleć, jak przyciągnąć obserwujących np. zniżkami na konkretne usługi, produkty czy wprowadzeniem kampanii konkursowych. 

7. Promocja offline- czyli jak zwiększać ruch na stronie tradycyjnymi metodami 

A jako że istniejemy nie tylko w internecie, możemy skorzystać z mnóstwa innych sposobów promocji biznesu lokalnie. Warto tutaj zaznaczyć, że skuteczne będą wszelkie reklamy radiowe, wykupienie autoreklamy na widocznych banerach czy pojazdach w mieście. Istotna jest również promocja przedsiębiorstwa na różnego rodzaju targach biznesowych, konferencjach branżowych. Takie działania z pewnością zwiększą ruch na stronie internetowej, pozwolą na ciągły rozwój i prześcignięcie konkurencji. 

 

Dla najskuteczniejszego efektu polecamy skorzystanie ze wszystkich kroków, aby zwiększać ruch na stronie internetowej. Jeśli natomiast chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.