Moda na podcasty

image
  • Przez
  • 19 lipca 2021

Podcasty to przyszłość mediów?

Czy można powiedzieć, że podcasty to przyszłość mediów? Jest to na pewno bardzo śmiałe stwierdzenie, jednak ciężkie do jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ marketing internetowy ulega ciągłym zmianom i co rusz pojawia się nowy trend.

Na czym polega fenomen podcastów?

Podcasty są to filmowe oraz dźwiękowe publikacje przeprowadzane najczęściej na różne tematy, regularne dodawanie pomoże w wybiciu się oraz znalezieniu fanów. Tak jak wszystkie internetowe treści podlegają zasadom SEO.

Forma podcastów opiera się na prowadzonej rozmowie, może ona być na specjalistyczne lub luźne tematy, która określa się mianem audycji internetowej. Najważniejszym elementem sukcesu jest zdobycie zainteresowania słuchaczy, dzięki treści, albo osobowości prowadzącego. Podcasty swój fenomen zawdzięczają dogodnej formie oraz braku wymagania pełnej uwagi, można ich słuchać wszędzie, wystarczy tylko telefon.

Podcasty są autentyczne, wiarygodne

Podcasty często są dłuższą formą, w której nie ma cięć ani montażu. Surowy materiał wzbudza w słuchaczach poczucia prawdomówności oraz zmniejszają dystans między prowadzącym a odbiorcą.

Obecnie możemy znaleźć  wiele podcastów na przeróżne tematy. Każdy może odnaleźć coś dla siebie od zwykłych opowiadań o swoim życiu np. przez gwiazdy kina czy muzykim czy ciekawe rozmowy 'ze zwykłymi’ ludźmi, aż po bardziej naukowe treści, albo skierowane do pewnej określonej rzeszy odbiorców. Oprócz tematyki istotny jest również prowadzący, powinien on mieć dobrą dykcję oraz przyjemny do słuchania ton głosu. Dodatkowo rozpoznawalny twórca podcastów pozwala przyciągnąć odbiorców bez względu na opublikowaną treść.

Czy podcasty zdominują inne media?

Podcasty, jeśli chodzi o polski rynek, jest to stosunkowo nowa forma tworzenia treści w internecie. Obecnie nie można powiedzieć, że zmieniła świat social mediów, ani marketingu internetowego, jednak zyskała pewną rzeszę fanów. Jednak wraz z rozwojem tej części branży należy spodziewać się coraz większego zainteresowania.

Internetowe podcasty w przyszłości mogą zastąpić zarówno audycje radiowe, jak i programy telewizyjne, które są uznawane za przestarzałą formę oraz nie chętnie wybierane przez młode pokolenie.