Co to jest pozycjonowanie?

image
  • Przez
  • 3 września 2020

Pozycjonowanie strony- dlaczego warto?

Gdy firma ma ugruntowaną pozycję na rynku, wiemy, że możemy jej zaufać. Tak samo ma się sprawa wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. To sprawia, że jesteśmy odbierani jako profesjonaliści, fachowcy w swojej branży i osoby, którym można zaufać. Jak to osiągnąć? Poprzez pozycjonowanie strony.

Czym jest pozycjonowanie?

Gdy chcemy znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu frazy, powinniśmy zainteresować się pozycjonowaniem. Pozycjonowanie stron to nic innego jak wszystkie działania mające na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wiąże się to z pojęciem, które każdy powinien poznać SEO, czyli Search Enginge Optimization, co oznacza optymalizację pod wyszukiwarki internetowe.

Jakie są składowe procesu pozycjonowania?

Pozycjonowanie, jak już wyżej wspomnieliśmy to zbiór czynności, które poprawiają pozycję strony w wynikach wyszukiwania. By taki efekt osiągnąć potrzeba wielu środków. Wśród nich znajduje się odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony. Można próbować to zrobić samemu, albo zlecić profesjonalnej agencji, która się na tym zna. Kolejną rzeczą, jaką należy zrobić to zadbanie o odpowiednie treści na stronę i dostosowanie ich pod kątem słów kluczowych. Ważne jest, by słowa kluczowe pojawiały się odpowiednio często, a teksty były unikalne. Możemy wybrać teksty niższej jakości, czyli tak zwane teksty preclowe, czy zaplecza, które dostosowane są głównie pod wyszukiwarki bądź zainwestować w wysokiej jakości teksty fachowe, które również wypozycjonują nam stronę, a przy tym będą źródłem wiedzy, dla tych, co tę stronę odwiedzają.

W pozycjonowaniu nie tylko kod strony i treść na niej się liczy. Ważne są także techniczne parametry strony- na stronie, która znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, nie powinno być błędów technicznych, a sama strona powinna być tak przygotowana, by jej ładowanie zajmowało chwilę. Nie bez znaczenia jest struktura owej strony- im lepiej podzielone kategorie informacji, tym większe prawdopodobieństwo osiągnięcia wysokich wyników.

Na co jeszcze należy zwrócić uwagę? Na responsywność strony. Obecnie strony www coraz częściej przeglądane są na urządzeniach mobilnych. Bywa, że odwiedzamy nasze ulubione witryny za pośrednictwem tabletu, czy smartfona, dlatego też każda strona powinna dobrze wyświetlać się także na tych urządzeniach. Jeśli tak nie jest, możemy stracić spore grono potencjalnych klientów. Do tego Google zwraca ogromną uwagę na responsywność stron, co jak widać, także jest potrzebne, gdy chcemy mieć lepszą pozycję, niż do tej pory. Nie dziwi również popularność marketingu szeptanego, który nie jest niczym innym jak zbieraniem linków do naszej strony. Ta lista obejmuje jeszcze wiele pozycji! Te, które wymieniliśmy, są jednak działaniami najczęściej podejmowanymi przy pozycjonowaniu stron. Jak widać, nie jest to proces, ani łatwy, ani szybki. Wymaga on wiedzy, systematyczności, zaangażowania i umiejętności działania na wielu polach. Dopiero gdy uda nam się połączyć te wszystkie kroki osiągniemy wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Nim jednak zaczniemy skakać z radości- pamiętajmy, że nasza pozycja nie jest nam dana na zawsze. Ciągle musimy dbać o naszą witrynę, by trzymająca rękę na pulsie konkurencja nie zrzuciła nas z podium.