Jak prowadzić bloga firmowego? O czym pisać, by nas czytano?

image
  • Przez
  • 29 października 2021

Prowadzenie bloga firmowego nie jest proste. Nie chodzi przecież o umieszczenie w nim losowo wybranych artykułów czy informacji niezwiązanych z branżą. Blog nie powinien też stać się słupem ogłoszeniowym, na którym będą znajdowały się wyłącznie teksty zachwalające produkty i usługi firmy. O czym pisać, by blog przyciągał uwagę? Jak go prowadzić?

Wejdź w buty potencjalnego odbiorcy

Wprawdzie marketing online SEO skupia się głównie na wykorzystaniu tekstów jako miejsca do umieszczenia fraz kluczowych, to nie można zapominać, że zawsze najważniejszy powinien być człowiek po drugiej stronie komputera. Chodzi o to, że teksty zawsze powinny być pisane dla ludzi. Trzeba więc wejść w buty odbiorcy bloga, dobrze go poznać i dowiedzieć się, co tak właściwie go interesuje. W ten sposób można przewidzieć, jakie pytania czytelnik będzie sobie zadawał i jakich odpowiedzi będzie szukał. Kluczem do sukcesu w prowadzeniu firmowego bloga jest tworzenie go z uwzględnieniem perspektywy odbiorców, a nie pracowników firmy.

Unikaj mocno specjalistycznego słownictwa

Osoby, które prowadzą firmowe blogi, często zapominają, że ich czytelnicy nie znają branżowego słownictwa i nie będzie ono dla nich wystarczająco jasne. Stąd też bardzo ważne jest, by unikać klątwy wiedzy. Na blogu firmowym nic nie powinno być traktowane jako oczywiste. Nawet najbardziej podstawowe zagadnienia powinny zostać wyjaśnione w przystępny sposób. To ważne również dlatego, że pomaga budować pozycję eksperta. Już sam Albert Einstein powiedział że jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz. Jeśli więc chcesz prezentować się czytelnikom firmowego bloga i potencjalnym klientom jako fachowiec i ekspert udowadniaj im, że zagadnienia związane z Twoim fachem umiesz tłumaczyć jasno i przystępnie.

 

Opraw wizualnie teksty

Długie artykuły na firmowych blogach mogą znudzić odbiorców i zniechęcić ich do dalszego czytania. Z tego powodu warto stosować różne metody urozmaicenia tekstu i sprawienia, że będzie on prezentował się ciekawiej. Mogą przydać Ci się darmowe narzędzia do obróbki zdjęć, dzięki którym szybko dopasujesz grafiki do własnych potrzeb. Oprócz nich w tekście możesz umieszczać wykresy, linki do ciekawych źródeł albo filmiki. Dzięki nim każdy tekst będzie zapraszał czytelnika do tego, by więcej czasu spędził na stronie i kliknął kolejny artykuł albo udostępnił treść. To właśnie najciekawsze treści są przesyłane pomiędzy znajomymi i docierają do dużo większej liczby osób niż zwykle.

 

Dobry research

Przy pisaniu bloga firmowego bardzo ważny jest research – nie tylko materiałów do artykułu, ale także słów kluczowych oraz potencjalnych tematów testów. Sprawdzając to, jakie hasła są najczęściej wprowadzane przez użytkowników w wyszukiwarkę, możesz też dowiedzieć się jakie treści ich interesują i czego tak właściwie szukają. A kiedy już będziesz wiedzieć, co ich ciekawi – możesz dostarczyć im właśnie tego czego potrzebują. To bardzo zwiększa szansę na to, że w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytania trafią właśnie na bloga Twojej firmy.