Czym jest newsletter?

image
  • Przez
  • 3 grudnia 2021

Budowanie bazy klientów to nie tylko marketing internetowy czy właściwe pozycjonowanie stron. To także dobry newsletter, który – podobnie jak audyt SEO – pozwoli nam lepiej rozwinąć nasz biznes.

 

Co to jest newsletter?

 

Newsletter służy przede wszystkim do stałej komunikacji z klientem, w celu informowania go o danych nowościach, zastosowanych zmianach, ofertach bądź aktualizacjach dotyczących danej branży. Dobry newsletter powinien posiadać stały układ, w którym zmienia się jedynie jego treść. Pozwoli to odbiorcom przyzwyczaić się do wyglądu i odbioru wiadomości. Newsletter najlepiej jest wysyłać w jasno określonych dniach ze stałą częstotliwością. Dobrze jeśli będzie zawierać w sobie treści premium. Treść premium to przede wszystkim wartość dodana do tego, co będzie znajdować się na witrynie internetowej bądź w sklepie. Warto podkreślić, że obecnie większość ludzi jest zabieganych, dlatego czytelnicy rzadko poświęcają czas, aby czytać o naszym biznesie. Natomiast dobrze zrobiony newsletter będzie ich do tego zachęcał – przede wszystkim czytelnik musi mieć dobry powód, by zajrzeć do skrzynki e-mail. Przykładem tego mogą być zniżki, poradniki, e-booki bądź informacje z pierwsze ręki o nowych produktach, bądź trwających wyprzedażach. Warto podzielić się wartością. Nasi odbiorcy powinni to zauważyć oraz docenić.

 

Do czego służy newsletter? Korzyści z mailingu

 

Dzięki newsletterowi możemy tworzyć bazę klientów. Osoby wyrażające zgodę na otrzymywanie wiadomości z naszego newsletter’a będą zainteresowane tym, co mamy do zaoferowania. Potencjalni klienci, razem z mailingiem, mogą otrzymywać różne oferty specjalne, rabaty, materiały promocyjne, a także reklamy. Dopóki nie zdecydują się zrezygnować, to pozostaną w naszej bazie klientów, a my będziemy mieli większą szansę na udany proces sprzedaży. Dobrze zrobiony newsletter pozwoli nam dotrzeć do wszystkich naszych klientów. Wysyłane przez nas oferty będą docierać do wszystkich subskrybentów – w przeciwieństwie do formy komunikacji przy użyciu social mediów. Wysyłając newsletter nie stracimy kontaktu z klientem, a także nie będziemy ryzykować tym, że zasięg naszych postów będzie spadać, bo tak postanowi algorytm. Co więcej, nie jesteśmy zależni w swojej komunikacji od innych i nie potrzebujemy pośrednika w postaci różnie zastosowanych filtrów.

 

Newsletter – poprawa wyników sprzedaży


Warto podkreślić, że przed otrzymaniem newsletter’a użytkownicy muszą wcześniej wyrazić na to zgodę. Dzięki temu już od samego początku będziemy w lepszej sytuacji, bowiem mailing nie będzie postrzegany jako nachalne próby docierania do użytkowników – przełoży się to na lepsze wyniki sprzedaży. Wiele statystyk pokazuje, że wiadomości wysyłane w ramach działań e-maili marketingowych, w znaczący sposób wpływają na decyzje zakupowe prawie 60% klientów.

Jak zrobić dobry newsletter?
Powinniśmy przede wszystkim nadać jasny cel dla naszego newsletter’a oraz dostosować jego formę. Ponadto należy wybrać typ naszego newsletter’a oraz chwytliwy nagłówek. Dodatkowo powinniśmy zastanowić się nad treściami dotyczącymi newsletter’a oraz wykorzystać dobry szablon – trzeba sprawić, by projekt wyglądał świetnie i pozytywnie oddziaływał na jego odbiór przez klienta.